Verantwoordelijkheid in eigen proces bijbrengen
Adres
Kindcentrum Koningin Juliana
Ekris 25
3931 PT Woudenberg
Tel: 033-2862950
Openingstijden
Maandag:
07.30-18.00 uur
Dinsdag:
07.30-18.00 uur
Woensdag:
07.30-18.00 uur
Donderdag:
07.30-18.00 uur
LRK-nummer:
Door te klikken op het LRK nummer komt u op de pagina van het Landelijk Register Kinderopvang. Op deze pagina vindt u alle inspectie rapporten uitgevoerd door de GGD.
Voor vragen over facturen en de planning van uw kind kunt u contact opnemen met onze afdeling Klantcontact:
T: 0342 – 729120
E: klantcontact@pcogv.nl
Maandag:
08.30-14.30 uur
Dinsdag:
08.30-14.30 uur
Woensdag:
08.30 – 12.30 uur
’s middags vrij
Donderdag:
08.30-14.30 uur
Vrijdag:
08.30 – 14.30 uur
groep 1 t/m 4: vanaf 12.00 uur vrij
De deur gaat om 8.20 uur open voor een korte inloop van 10 minuten
Buitenschoolse opvang (BSO):
Maandag:
14.30-18.00 uur
Dinsdag:
14.30-18.00 uur
Woensdag:
12.30-18.00 uur
Donderdag:
14.30-18.00 uur
De openingstijden van de vakantieopvang zijn van 08.00 – 18.00 uur
LRK-nummer:
Door te klikken op het LRK nummer komt u op de pagina van het Landelijk Register Kinderopvang. Op deze pagina vindt u alle inspectie rapporten uitgevoerd door de GGD.
Voor vragen over facturen en de planning van uw kind kunt u contact opnemen met onze afdeling Klantcontact:
T: 0342 – 729120
E: klantcontact@pcogv.nl
Voorschoolse opvang:
Maandag:
07.30-08.30 uur
Dinsdag:
07.30-08.30 uur
Woensdag:
07.30-8.30 uur
Aanmelden
Klik hier om je aan te melden
‘Veilig samen groeien!’
Missie (Motto/Mensbeeld)
Op KC Koningin Juliana denken we vanuit de driehoek: Kind – Ouder/Verzorger – School (Leerkracht). We zien alle mensen in deze driehoek als SOCIAAL en COGNITIEF. Ieder mens wil zich autonoom ontwikkelen, in samenwerking en verbondenheid met anderen, gedreven door kwaliteiten, talenten en emoties. Dat is tegelijkertijd onze missie:
Kinderen zich autonoom laten ontwikkelen, in samenwerking en verbondenheid met andere kinderen en leerkrachten. Gedreven door kwaliteiten, talenten en emoties.
Kernwaarden
Op Kindcentrum Koningin Juliana werken we altijd vanuit onze kernwaarden. Ook hierbij gaan we uit van Leerling – Ouder – Leerkracht.
Veiligheid, Vertrouwen, Ontwikkelgericht, Plezier
Visie:
Op KC Koningin Juliana werken vakbekwame professionals samen, vanuit vertrouwen in kinderen, ouder(s)/verzorgers en elkaar. Goede opvang en onderwijs betekent voor ons, ruimte geven aan ontwikkeling. Kinderen krijgen de ruimte om eigen talenten en kwaliteiten te ontdekken en in te zetten. Wanneer een kind (Kind – Ouder – Leerkracht/PM’ er) zich gehoord en gezien voelt, zal het zich ook veilig voelen en met plezier naar school gaan.
We volgen de ontwikkeling van kinderen nauwgezet en bieden, waar nodig, de juiste ondersteuning of uitdaging. Ouders worden betrokken bij het leerproces van hun kind, via een heldere en eenduidige communicatie over de ontwikkeling. We betrekken de kinderen hier nadrukkelijk bij, zo ontstaat een toenemende verantwoordelijkheid voor het eigen leerproces.
Dat maakt onderwijs in veel gevallen maatwerk, waardoor uiteindelijk zelfstandige, samenwerkende en sociaalvaardige leerlingen uitvliegen, voor nieuwe ontmoetingen, ontdekkingen en ontwikkelingen.
‘Veilig samen groeien!’
Wat betekent dit in de dagelijkse praktijk?
Op dit moment wordt in een missie-visie implementatie traject hard gewerkt om input te verwerken voor deze pagina. Maar we laten het u in de dagelijkse praktijk graag zien tijdens een kennismaking! Neem gerust contact op voor een afspraak!
Aan deze pagina wordt gewerkt!
Kanjers
Leerlingen gaan beter presteren als ze zich veilig en geborgen voelen. Een veilig klimaat is erg belangrijk. Het welbevinden van onze kinderen en de sfeer in de klas zijn kernpunten bij Kindcentrum Koningin Juliana. De leerkrachten zijn daarom nagenoeg allemaal opgeleid tot Kanjertrainer.
De kanjertraining is gericht op het creëren en behouden van een positief pedagogisch klimaat in de klas en op de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen. De groep en de sociale samenhang staan hierbij centraal.
Het doel van de Kanjer
training is dat een kind op een goede manier met zichzelf leert omgaan en met een ander. Met de training bereiken we dat er positieve omgangsvormen zijn en dat het zelfvertrouwen van de leerlingen toeneemt. Het programma wordt in alle groepen gevolgd, zodat er een doorgaande lijn is.
Ons gebouw
We beschikken over 11 permanente leslokalen, uitstekende sanitaire voorzieningen, diverse flexibele ruimtes, een speelzaal voor de kleuters, een aula met podium, (computer)werkplekken en diverse ruimtes voor onderwijsondersteunend personeel. Mede dankzij dit gebouw kunnen onderwijsvernieuwingen worden gerealiseerd en kunstzinnige en culturele activiteiten gestimuleerd. Rondom de school is veel ruimte voor buitenactiviteiten. De indeling van het ‘groene’ schoolplein en de diverse speeltoestellen nodigen uit tot spontaan contact, spel en beweging.
De school is volop in ontwikkeling. Er worden verschillende soorten werkplekken gecreëerd die het mogelijk maken het Unit-werken nog verder door te voeren. Te denken valt aan ‘sa-men-werkplekken’ en ‘stilte-werkplekken’.
Het team
Het team bestaat uit 3 pedagogisch medewerkers die de kinderen begeleiden in de opvang. Verder zijn er 13 onderwijsgevenden, die deels fulltime en deels parttime de leerlingen begeleiden in hun ontwikkeling. Sommigen hebben zich gespecialiseerd. Zo zijn er bijvoorbeeld twee intern begeleiders (één voor de kinderen van 0-7 en één voor de kinderen van 8-13), een interne coach opleidingen (voor het begeleiden en coachen van de stagiaires), een ICT-coördinator en een gedragsspecialist. De teamleden ondersteunen elkaar door middel van coaching, intervisie en collegiale consultatie.
Naast de schoolleiding en de groepsleerkrachten maken ook een administratief-medewerkster en een conciërge deel uit van ons team. De onderbouwcoördinator, de IB’ ers en de directeur vormen samen het managementteam. De coördinatie van de leerlingenzorg is ondergebracht bij ons zorgteam. Dit bestaat uit twee intern begeleiders.
Bekijk voor uitgebreide informatie ook onze schoolgids via de documentenbank.
Verzuim- en spijbelbeleid
Wij voeren op school beleid om schoolverzuim van de leerlingen terug te dringen en/of tegen te gaan. Dit om ervoor te zorgen dat:
- Alle leerlingen optimaal gebruik kunnen maken van hun recht op onderwijs en de vastgestelde leertijd;
- Alle leerlingen zo veel mogelijk de bij hun capaciteiten passende leerresultaten behalen;
- Het onderwijs in een zo effectief mogelijk pedagogisch-didactisch klimaat gegeven kan worden;
- En tot slot: wij zien op tijd komen als een gewenste sociale vaardigheid.
Leerplicht
Vanaf het moment dat een kind 4 jaar wordt, mag het naar de basisschool. Vanaf de leeftijd van 3 jaar en 10 maanden mag het kind tot het 4 jaar geworden is in totaal 5 dagdelen naar school. Deze 5 dagdelen hoeven niet aaneengesloten te zijn. Van laatstgenoemde regeling kan in overleg met de betreffende leerkracht gebruikt worden gemaakt. Het kind moet naar school, en is dus leerplichtig, op de eerste lesdag van de maand na de maand waarin het 5 jaar wordt. Voor kinderen die nog geen 6 jaar zijn, is ontheffing van de leerplicht mogelijk. Wanneer ouders dat nodig vinden, mogen zij voor hun kind gebruik maken van deze ontheffing, onder mededeling aan de directeur, voor ten hoogste 5 uur per week. Deze uren mogen niet worden opgespaard en moet in een vastgesteld schema zitten. Wanneer nog verdere ontheffing wenselijk is, moet overleg met de directeur plaatsvinden.
Ziekte en verzuim
Als uw kind ziek is moet u dat ‘s morgens voor 8.30 uur aan de school doorgeven. Wij verwachten dat afspraken voor doktersbezoek en dergelijke zoveel mogelijk buiten schooltijd gepland worden. Wij vragen u om – als u uw kind in de klas brengt – het lokaal te verlaten bij de aanvang van de les.
Iedere dag worden de absentielijsten ingevuld. Bij onduidelijke reden van verzuim wordt contact opgenomen met de ouders/verzorgers. Bij eventuele problemen kan dan een oplossing worden gezocht. Ongeoorloofd schoolverzuim wordt bij de consulent leerrecht gemeld.
Aanvraag voor extra verlof
Wanneer u andere dringende redenen heeft (dan ziekte) om uw kind de school te willen laten verzuimen, dient u dat 8 weken van tevoren schriftelijk aanvragen bij de directeur van de school. Aanvraagformulieren zijn op school verkrijgbaar of uit te printen via deze link. Uitgangspunt bij toekenning van extra verlof is dat er sprake is van externe omstandigheden die buiten de wil van ouders en/of kind plaatsvinden.
Omstandigheden die in aanmerking komen voor extra verlof *
- Verhuizing: max. 1 dag;
- Huwelijk van bloed- of aanverwanten tot en met de derde graad binnen de woonplaats: 1 dag, buiten de woonplaats: max. 2 dagen en in het buitenland maximaal 5 dagen.;
- 12,5 -, 25- ,40- , 50- of 60-jarig huwelijksjubileum van ouders of grootouders: 1 dag;
- 25-, 40-, of 50-jarig ambtsjubileum van ouders of grootouders: 1 dag;
- Ernstige ziekte van bloed- en aanverwanten tot en met de 3e graad: periode in overleg met de directeur;
- Overlijden van bloed- en aanverwanten in de eerste graad: 5 dagen;
- Overlijden van bloed- en aanverwanten in de tweede graad: 2 dagen;
- Overlijden van bloed- en aanverwanten in de derde en vierde graad: 1 dag.
* Bij een aanvraag voor meer dan 10 dagen beslist de consulent leerrecht. Dit is alleen mogelijk bij omstandigheden waarbij sprake is van een medische of sociale indicatie. Hiervoor kunnen ouders contact opnemen met de consulent leerrecht van hun gemeente. Meer informatie hierover staat in de Locatiegids – basisonderwijs
Via deze link komt u bij het formulier om extra verlof aan te vragen.
Wat er gebeurt bij ons!
Sinterklaas is aangekomen! Om 08.30 uur in een prachtige Old Timer. Piet was eerder gekomen om te vegen. Sint bracht nieuwe bezems mee om het mooie groen plein van ons Kindcentrum schoon te houden. We hebben beloofd dat we met […]
Kinderopvangtoeslag is een tegemoetkoming in de kosten van de kinderopvang. Een deel van de kosten van kinderopvang wordt vergoed. Zo maakt de overheid het voor ouders financieel mogelijk om werk en zorg te combineren. Voorwaarden kinderopvangtoeslag Je ontvangt alleen kinderopvangtoeslag als je […]
Via de nieuwsbrief houden we u op de hoogte van ontwikkelingen binnen het kindcentrum. In deze nieuwsbrief vindt u actuele nieuwsberichten, de agenda voor de komende maand en diverse mededelingen.